niedziela, 19 lipca 2015

Facelia dzwonkowata (Phacelia campanularia).

Ostatnio na blogu sporo było relacji z wizyt w przeróżnych ogrodach, oraz na wystawach ogrodniczych.
Dziś wracam do podstaw, czyli do roślin, a właściwie rośliny, którą tak naprawdę odkryłam dopiero na początku tego roku, a już podbiła moje serce.
Mowa będzie o niewielkiej jednorocznej roślinie - Facelii dzwonkowatej (Phacelia campanularia).


Roślina należy do rodziny Ogórecznikowatych, i blisko spokrewniona jest z dużo bardziej znaną Facelią  błękitną (Phacelia tanacetifolia).

 

Facelia dzwonkowata kwitnie praktycznie nieustatnie aż do jesieni. Jej charakterystyczne dzwonkowate kwiaty, przyciagają swoją uwagę intensywnie niebieskim (kobaltowym) kolorem. Na którym wyrażnie odznaczają się białe pręciki. Każdy płatek przyozdobiony jest dodatkowo w białą kropkę.


Kolor kwiatów, jest ładnie dopełniony poprzez intensywnie zielone liście, z ciemniejszym (fioletowawym) ogonkiem liściowym.


Dobrze rośnie na ubogich glebach. Niestety jest to roślina która kiepsko znosi pikowanie, dlatego też, wysiewa się ja bezpośrednio do gruntu, lub donic od III-V. 


Facelia dzwonkowata, posiada jeszcze jedną ważną cechę, oprócz pięknego wyglądu, dostarcza wielu owadom , w tym pszczołom miodnym, sporej ilości pyłku, oraz nektaru.

A więc podoba się Wam Facelia dzwonkowata? Zaprosilibyście ja do swojego ogrodu? U mnie dostała wielkkiego plusa, i zostaje ze mna na przyszły rok.

Pozdrawiam serdecznie
XOXOXO

4 komentarze :

  1. też posiałam pierwszy raz w tym roku, kwiaty piękne ale łodyżki tak mi wybujało i roślinka zaczęła się pokładać, cały urok poszedł się.. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tez niestety niektóre wybujały...zupełnie nie wiem z czym jest to zwiazane...ale nadal je lubię :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. ma piękny intensywny kolor :)
    trzeba pomyśleć, żeby umieścić ją też gdzieś u nas w ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O Tak! Na zywo jest jeszce piekniejsza :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń