piątek, 8 sierpnia 2014

DIY: czyli ręcznie robione pachnące woreczki do szafy.

Najwyższa pora by skorzystać z owoców naszej ciężkiej pracy w ogrodzie!
Na pierwszy ogień pójdzie więc to oto dama...

www.lavenderconnections.com

...czyli Lawenda wąskolistna (Lavandula anguistifolia), a powstaną z niej, jak mogliście zuwazyc już w tytule, pachnące woreczki do szafy.

Co nam będzie potrzebne:
- Woreczek bawełniany lub lniany.

Mój miał już gotowe zamknięcie, co było dodatkowym ułatwieniem.

Ja wykorzystałam gotowy bawełniany woreczek który znalazłam w szafie. Jeśli jednak macie zdolności manualne możecie wykonać taki woreczek sami, z kawałków niepotrzebnych materiałów. Przy odrobinie waszej  wyobraźni mogą powstać takie cuda :)

www.notonthehighstreet.com
www.notonthehighstreet.com
www.notonthehighstreet.com

- nożyczki oraz oczywiście nasza bohaterka czyli,
- Lawenda



Kiedy i  jak zbierać lawendę?
Zasada jest prosta wybierany suchy i słoneczny dzień. Na susz wybieramy wszystkie kwiatostany, w których kwiaty otwarte są jedynie do 1/3 wysokości kwiatostanu.
Tego typu kwiatostany, zawierają w sobie najwięcej olejów eterycznych, a przecież o to nam chodzi.
Suszenie:
Kwiaty suszymy główkami w dól, w ciepłym przewiewnym i zaciemnionym miejscu. W małych pęczkach. Wówczas wystarczy kilka dni i nasza suszona lawenda będzie gotowa.




Kwiatostany lawendy tniemy na niewielkie kawałki.




Ja zdecydowałam się pociąć również łodygi, gdyż one także zawierają w sobie olejki eteryczne (jednakże w mniejszym stopniu).



Wszystko umieszczamy w woreczku i zamykamy.



Teraz wystarczy umieścić nasz woreczek w szafie i cieszyć się pięknym lawendowym zapachem przez długi czas.



Pozdrawiam
XOXOXO




2 komentarze :

  1. Trzeba korzystać z dobrodziejstw ogrodu :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, przecież w końcu po to pracujemy tak ciężko :)

      Usuń